چهارشنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۷

احمدسیبویه

هالیوود و حذف موعودگرایی

در بیشتر فیلمهای آخرالزمانی هالیوود تلاش برای حذف اعتقاد موعودگرایی به وضوح دیده میشود، اشاعه تفکر اومانیستی و القای منجی بودن آمریکا در دهکده جهانی از اهداف هالیوود است.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جرقه‌های امید در میان قلوب مسلمین شوره به باریدن گرفت، چرا که آنها در روایات شنیده‌ بودند که انقلابی در ایران رخ خواهد داد که زمینه قیام جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف را فراهم می‌کند، اما وجود حکومت استبدادی و خودکامه پهلوی می‌رفت این امید را به یاس تبدیل سازد، اما انقلاب بزرگ اسلامی ایران به رهبری مرجع عالی‌قدر تشیع (امام خمینی) رنگ و‌ بوی دیگر به موضوع مهدویت بخشید، از اینجا بود که تلاش غربیان برای به چالش کشیدن مهدویت و تسلط جهانی اسلام در سراسر جهان آغاز شد، دشمنان اسلام با استفاده از نقش هنر و رسانه به تولید فیلم‌های ضد موعود گرایی و ضد مهدویتی روی آوردند، هالیوود مرکز فیلمسازی آمریکا که در هر سال 700 فیلم تولید می‌کند و سالانه حدود 15 میلیارد دلار سود خالص دارد و نزدیک به 78% سینماها و تلویزیون‌های جهان از آن تغذیه می‌شوند، مبانی نظری آمریکایی و صهیونیستی خود را که محصول ایده‌ها و اهدافش است، به زبان تصویر ترجمه می‌کند.

 

در قالب بحث آخرالزمانی (فیوچریسم) که توسط کسانی چون تافلر، فوکویاما، هانتینگتون، برژینسگی و ... مطرح شد، در انتهای فیلم‌ها مدیریت جهانی و منجی نهایی بشر را آمریکا معرفی می‌کنند، این در حالی است که در سکانس‌ها نابودی تمام ادیان دیده می‌شود که فقط انسان خدایی یا اومانیسم می‌تواند در نهایت بشر را نجات دهد!

هراس غرب از گسترش موعود گرایی در حالی اتفاق می‌افتد که بشر غربی در منتهی علیه زندگی خود جایی را به موعود اختصاص نداده است و متعقد است که انسان می‌تواند خود سررشته امور خویش را در دست گیرد و این برخلاف اعتقادات مسلمانان است، هراس غرب از مهدویت چنان بر افکار و استراتژی آنها سایه انداخته است که شنیده شده بود، نیروهای آمریکایی در مسجد سهله کوفه به دنبال امام زمان (عج) می‌گشتند

 

سایه سنگین تفکرات اومانیستی بر هالیوود

 

کمپانی هالیوود با نگاه فرا دینی سعی می‌کند، بخش منجی باوری را از منظر مکتب لیبرال دموکراسی مطرح کند، گاهی هالیوود به تولید فیلم‌های سفارشی روی می‌آورد که ممکن است دارای تفکرات متفاوتی باشد، مانند فیلم‌هایی که علیه حضرت مسیح (ع) یا رد مسیحیت و یهودیت هستند و به تبلیغ (بودیسم) می‌پردازد، ولی عمده نگاه هالیوود اومانیستی مبتنی بر تفکرات لیبرال دموکراسی است.

بارزترین فیلم هالیوود در این زمینه فیلم 127ساعت است که در فضای غرب دیدگاه هزاره‌گرایان یا مسیحیان پروتستان که اصطلاحاً به آنها صهیونیسم - مسیحیان گفته می‌شود، درباره مقوله آخر الزمان وجود دارد که شاخصه اصلی این فیلم‌ها به گونه‌ای است که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌الشریف را به عنوان ضد مسیح یا آنتی کرایس معرفی می‌کنند، فیلم‌هایی چون (پیشگویی نوستر آداموس)، (امگاکد)، (مگی دو) و signs of the Apocalypse ، فیلم‌هایی هستند که طبق نظریه تصور ذهنی و مبنای دینی هزارگرایانه پروتستانی در آمریکا تولید شده‌اند.

 

تسلط صهیونیسم بر ارکان اجرایی هالیوود

تنها دو فیلم از هالیوود را می‌توان نام برد که حضرت مهدی ارواحناه فداه را مستقیماً مورد هدف قرار داده‌اند که در یک فیلم آن نیز شک و تردید وجود دارد، فیلمی به نام (مرد اسکلتی) که گرایش به بحث مهدویت ندارد، آقای طالب‌زاده به اشتباه این فیلم را در مورد امام زمان(عج) تحلیل کردند و بقیه کارشناسان نیز از روی سخن ایشان به ارائه بحث پرداخته‌اند، در صورتی که شواهدی بر دلالت این فیلم به حضرت مهدی(عج) وجود ندارد.

چرا که از نظر تفکر هالیوود، در آینده جهان قرار نیست، فردی بیاید، به همین خاطر فیلم‌های تولیدی در هالیوود را تقسیم بندی کردم و اسم فیلم سفارشی را آوردم، اگر چه هالیوود این کار را می‌کند، چرا که اساس تیپ تفکرش صهیونیستی است، اسرائیل برای ترویج عقاید صهیونیسم مسیحی 120 هزار کشیش را تربیت کرده است تا به صورت تخصصی در فضای رسانه‌ای کار ‌کنند و در همین راستا از هالیوود برای اشاعه تفکر اومانیستی و لیبرال دموکراسی در جهان استفاده می‌کند.

 

هالیوود معتقد به عدم وجود منجیاست / جهانی سازی نیازی به موعود ندارد!/ هراس از الگوی اسلامی در اداره جهانی

 

تفکر اومانیستی دشمن اصلی دین است،‌ در فیلم‌های هالیوودی دیده می‌شود به ادیان الهی نظیر اسلام، مسیحیت و یهودیت حمله می‌کند، ولی از انجایی که اسلام از رشد بیشتری برخوردار بوده است و اسلام مانع اساسی برای اهداف آنهاست، بیشترین هجمه به اسلام است، در صورتی که آنها توانستند پاپ را همراه خودشان کنند و آنهایی که دارای تفکر ارتدوکس بودند، نیز مغلوب کنند، لذا فیلم‌هایشان بیشتر در راستای اسلام هراسی است.

چون در الگوی اسلامی تفکر آخرالزمانی و موعود باوری گنجانده شده است، آنچه هالیوود معتقد به عدم وجود منجی‌ است، در فیلم‌هایش بیان میکرد ؛ انسان خدایی است، امروز می‌گوید؛ انسان موعودی است، اگر از جهانی سازی تبعیت می‌کنید دیگر نیازی به موعود الهی نخواهد بود و این سر خط اصلی‌اش است، همان طور که گفته شد گاهی اسلام و مسیحیت و یهودیت را مورد هجمه قرار می‌دهد، فقط در فیلم (2012) ، (بودای کوچک) ، (جدال با اژدها) و (ماتریکس)، جداگانه آن چیزی را که تبلیغ می‌کند (بودیسم) است، چرا که نزدیکترین تفکر انسانی به اومانیسم است.

 

تبلیغ بودیسم در فیلم 2012 / بودیسم نزدیکترین تفکر به اومانیسم

در فیلم (2012) از بودای کهنه به بودای جدید می‌رسد، در سکانس پایانی فیلم که مردم روی عرشه می‌آیند و دوربین در حال چرخش است و بر چهره راهب بودایی جوان را نشان می‌دهد، فیلم در این صحنه می‌خواهد بگوید، دنیا آرام شده است و در دنیای جدید مذهبتان بوداست، همچنین تنها نماد مذهبی که از دنیا وارد این کشتی می‌شود، یک راهب بودایی است، این در حالی است که در خبرها می‌گویند که لامای چهاردهم که رهبری دینی را هنوز دارد، اما رهبری سیاسی را به یک راهبه جوان می‌دهد.

ودر فیلم (پیشگویی نوستر آداموس) که در سال 1981 تولید شده است، و تاکید بر چهره حضرت مهدی (عج) دارد، غیر سومی ضد مسیح پس از ناپلئون و هیتلر می‌آید که در نهایت با بمب اتم حمله می‌کند و مهدویت را زیر سوال می‌برد.

 

هر سکانس فیلم در هالیوود دارای عقبه فکری اومانیستی است

 

کسانی که در زمینه روانشناسی رسانه کار کرده‌اند، اذعان داشته‌اند که امروز عصر رسانه است، فضای زرد امروز در چند زمینه وارد شده است تا بحث موعود باوری و منجی باوری را با استفاده از ابزار رسانه تبیین کنند، بدون شک یک سکانس تصویری که در آمریکا تولید می‌شود، بدون عقبه فکری نیست، یک ایدئولوژی پشت آن خوابیده است، عنوان رسانه استراتژیک و رسانه عقبه محور شایسته آن است، لذا در بحث هالیوود اهداف سیاسی و دینی دو شاخه جداگانه در بحث موعود باوری است که به انسان‌ها این گونه القا می‌کنند که شما به هیچ وجه نیازی به موعود ندارید.

برخی از ادیان شرقی نظیر هندوها، بودیسم، شاکتیسم، کنفسیوسیسم و تائوسیسم

که حدود 6 هزار سال است که منتظر ظهور فردی هستند، مسلمانان نیز 1200سال است که منتظر ظهور منجی هستند، اما نظام لیبرال دمکراسی با محوریت تفکر اومانیسم اعتقاد به چنین جریانی ندارد، یعنی همان چیزی که (نیچه) گفته است (خدا مرده است)، همان سخنی که فرعون بزرگترین اومانیسم جهان -در قرآن آمده- گفته است (فَقالَ اَنَا رَبُّکُمُ الاَعلی)، امروز به سخن فرعون انسان خدایی یا (اومانیسم) می‌گویند.

 

آرماگدون و هجمه به موعود گرایی

انسان‌ها از 5 هزار سال پیش منتظر منجی و موعودی هستند که به نیاز اقتصادی، سیاست،‌امنیت فرهنگی و اجتماعی پاسخ دهند و سال‌ها دست آنها به آسمان بلند است که زودتر چنین فردی ظهور کند، در حالی که امروز تافلر، فرانسیسکو فوکویاما، ساموئل هانتینگتون، کار کوپر و برژینسگی بیان می‌کنند که تنها لیبرال دموکراسی می‌تواند دنیا را هدایت کند و آن را نهایت عقل بشری می‌دانند، از طرفی دیگر جهانی سازی یعنی آمریکایی شدن را فریاد می‌زنند، در آمریکا هیچ دینی رسمیت ندارد، همان مدل لیبرال دموکراسی یعنی انسان محوری، لذا امروز در رسانه خودشان این امور را القا می‌کنند.

میتوان اشاره کرد به فیلم (آرماگدون) که یک نام دینی است و بر مبنای تفکرات صهیونیسم مسیحی ساخته شده است، به این دلیل اسم فیلم را آرماگدون گذاشتند که آرماگدون به معنای پایان دوران و جنگ آخر الزمانی است، در فیلم دیده می‌شود وقتی قرار است شهاب سنگی به زمین بخورد و زمین را نابود کند، تمام ادیان دست به دعا بر می‌دارند و از خداوند طلب رحمت می‌کنند - یکی در کنیسه، مسجد، کلیسا، معبد- اما آنچه که در سکانس پایانی انسان‌ها را نجات می‌دهد، لطف خدا نیست، بلکه (بروس ویلیس) به عنوان نماینده انسان‌ها در آسمان، با سفینه خودش را به شهاب سنگ می‌زند تا زمین نابود نشود! در سکانس انتهایی فیلم به گونه‌ای رقم خورد که تمام ادیان آرزوی آن را داشتند!

 

ترک خوردن سقف واتیکان در فیلم 2012 ، نشان از فاصله میان خدا و انسان دارد

فیلم 2012 اوج اومانیسم گرایی

 

 

در فیلم (آرماگدون) منجی بودن خود انسان (اومانسیم) مورد تاکید است ، غرب امروز می‌گوید اگر می‌خواهید اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع‌تان در امنیت باشد، ‌باید یک قانون داشته باشید و این قانون را لیبرال دموکراسی به شما می‌دهد و در نتیجه هیچ مشکلی در زمینه اقتصادی ، سیاسی، امنیت اجتماعی و فرهنگی نخواهید داشت! - در حالی که عموم مردم ما در ذهنشان این است که اگر امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف بیاید، امنیت فرهنگی و اجتماعی پیدا می‌کنند، همه چیز در اختیارشان قرار می‌گیرد و به اصطلاح دنیا سبز می‌شود و همه مردم پولدار می‌شوند- وقتی نظان لیبرال دموکراسی می‌تواند این قضیه را نقد به شما بدهد 5 هزار سال است که چنین فردی از طرف خدا نیامده است- آیا عقل سلیم نمی‌گوید، نقد را بگیر و نسیه را رها کن!! امروز قالب فیلم‌هایی که در فضای جهانی سازی کار می‌کنند مانند(آرماگدون)، (127 ساعت) ، (دنیای پس از فردا) ،‌(2012) و (روز استقلال) این ترویج عقاید - انسان خدایی- دیده می‌شود.

در برخی از سکانس‌های فیلم ‌(2012) نمادهای مذهبی یکی پس از دیگری از بین می‌روند، در سکانسی که سقف واتیکان ترک بر می‌دارد، نقاشی معروف (میکل‌آنژ بوناروتی) که در سقف کلیسای (سیکستینی) رم وجود دارد، در این نقاشی که یک دو انگشت به سمت هم می‌آید یکی به نماینده از طرف خدا و دیگری از طرف انسان، که به نوعی (نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی) است از وجود خود به آدم دمیده است، در این سکانس دیده می‌شود بین خدا و انسان فاصله می‌اندازد و این یعنی (اومانیسم) ، این در صورتی است که تمام نمادهای مذهبی تخریب می‌شوند و حتی تمام مردمان مذهبی که دعا می‌کنند، نجات پیدا نمی‌کنند، فقط افرادی از این موقعیت جان سالم به در می‌بردند که از تکنولوژی بشر که همان کشتی بشر است، استفاده کردند.

 

دانلود بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز The Amazing Spider-Man 2 v1.0.0 + دیتا + تریلر 

فیلمهای آخرالزمانی مانند: (ترانسفورمرها)، ( ماتریکسها)،(ارباب حلقهها)، (مرد عنکبوتی سه گانه)، (دنیای آبی) و (دیوانهها) دارای فضای پست آپوکالیسمی است

متاسفانه در فیلم‌های آخر الزمانی فلسفه بودن منجی را زیر سوال می‌برد ، در صورتی که صریح‌ترین روایات در شیعه بر ضرورت وجود حجت خدا بر روی زمین تاکید دارد، اما فرهنگ غربی بیان می‌کند که هیچ نیازی به حجت خدا نیست! یعنی که آنها ریشه اعتقادی مسلمانان را هدف قرار می‌دهند و هالیوود و رسانه‌های غرب در بحث دینی و الهیات دینی، گروه‌هایی را مثل صهیونیسم مسیحیان مطرح می‌کنند برای تقابل با اسلام و موعود باوری.

وی درباره موضوع آپوکالیسم و جنگ های آخرالزمانی، افزود: هر چند که معنای (آپوکالیسم) به معنای مکاشفه و شهود است و ما به اشتباه آن را به معنای انتهای زمان یا آخرالزمانی ترجمه می‌کنیم، امروز اصطلاح جدیدی را به نام (پست آپوکالیسم) مطرح می‌شود،

 

 

ترس کارگردان فیلم 2012 از عدم تخریب کعبه به علت صدور فتوای قتل

برخی فیلم‌هایی که با تفکرات صهیونیستی و مسیحی ساخته شده‌اند، فیلم‌هایی نظیر «7signs of the Apocalypse»، (بازمانده)، (مگدو) و ( پیشگویان نوستر آداموس) نوع نگاهشان به کتاب مقدس، کتاب دانیال و زکریای عهد عقیق است که در جهت طبیق نشانه‌های خود برای فیلم‌ها استفاده می‌کنند، اصولاً در فیلم‌ها نشان می‌دهند که هر دینی معتقد به یک مسیح و یک ضد مسیح است، مسیح که همان عیسی بن مریم است و ضد مسیح نیز حضرت مهدی (عج) است! و این تفکر در قصه جنگ آرماگدون بین مسیح و حضرت مهدی(عج) اتفاق می‌افتد.

و اینکه خانه کعبه در (فیلم 2012) تخریب نشد، به این دلیل بود که او از فتوای امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی ترسیده بود. (طبق اعتراف کارگردان این فیلم)

 

حجت‌السلام والمسلمین محمد شهبازیان  

کارشناس و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت

حقوق این وبسایت متعلق به حجت الاسلام احمد سیبویه می باشد.